با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ پخش سریال «جلال الدین»،جمعه ها از شبکه یک سیما
زیارت عاشورا

 پخش سریال تلویزیونی «جلال‌الدین» با موضوع زندگی مولانا از جمعه هفته گذشته از شبکه یک سیما آغاز شد.

molana

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیان گلپایگان، سریال «جلال‌الدین» که توسط شهرام اسدی و آرش معیریان کارگردانی شده است، درباره زندگی و مدارج معرفتی و علمی جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی است که شهرت بین‌المللی دارد. اولین قسمت این سریال تاریخی به تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر جمعه ۱۹ دی ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

علی دهکردی، آرش مجیدی، محمود بهروزیان، رضا بهبودی، شبنم مقدمی، مهتاج نجومی، محمد فیلی،انوش معظمی، آتش تقی‌پور، کاظم هژیرآزاد، محمود محکمی، ولی‌الله مومنی، فریده سپاه منصور، اسماعیل خلج‌، داود فتحعلی بیگی، ایمان افشاریان، محمود جعفری، زنده یاد باقرصحرارودی، لیلا موسوی، علی اکبر میلانی، نیکی نصیریان، لی لی فرهادپور و محمدجواد جعفرپور در نقش کودکی مولانا از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند که با مدیریت ناصر طهماسب دوبله شده است.

635562532172281513

سریال جلال الدین در ۱۱ قسمت ۴۸ دقیقه ای تولید شده است که  جمعه ها ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

جلال‌الدین محمد بلخی از مشهورترین شاعران ایرانی است. او در دوران حیاتش به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌ و مزار او نیز هم اکنون در شهر قونیه کشور ترکیه است. ضمن اینکه مادر او نیز پارسی بوده است. «مثنوی معنوی»، «فیه ما فیه»، «مجالس سبعه» و… از جمله آثار این عارف و شاعر اندیشمند است. مهدی همایونفر تهیه کنندگی «جلال الدین» را با درجه کیفی «الف» ویژه برعهده گرفته است.

شایان ذکر است قسمتهایی از این سریال در روستای وانشان گلپایگان تصویر برداری شده است.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 22 دی 1393برچسب:, | 9:2 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |